2008-09-07

Otrohetsgen, kalas tankar och en klockren Adam Tensta


Det har pratats mycket dena senaste veckan om en så kallad otrohetsgen (haha yessir u heard), som finns hos MÄN (självklart). Jag dog av garv när jag läste den och va så nöjd så nöjd! Har alltid sagt att män fan måste ha det i sig att vara otrogna små skitar, å nu har jag äntligen vetenskapen med mig. Seger för kvinnorna!

Kalas å partaj. Jag e liten kluven i en fråga som rör celebration of ones birthday, det är juh som ni kanske vet eller inte vet inte från Islam att fira födelsedagar och det är inget jag har gjort på mer än 3år heller. Min egen födelsedag faller opassande in nu under Ramadan, vilket på ett sätt är bra för då känns det lättare att motstå att fira den.
But boy do I wanna!
Speciellt min sons födelsedag vill jag fira, inte minst för att den betyder en hel del eftersom att han genomgick en hel del redan från sin födsel. Men även för att vi nyligen va på en väns sons födelsedags fest och jag såg hur han lyste upp av hela stå hejet. He really liked the gift opening and the blowing out the candles. Det va som en kniv I hjärtat å det kändes so matt jag hade berövat honom 2födelsedagar fyllda av skoj och ljus blåsning . Det är svårt att veta how much is too much, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men en del av mig vill slå på stort i december och ha ett riktigt kalas, if even just that once.
Rösta och hjälp mig avgöra om det blir ett 3års kalas eller ej!

Jag har mycket på gång nu inför nylanseringen av mitt Afrika baserade företag, mycket som ska bli gjort och this spoild girl har juh ingen assistent längre så nu e jag fast med allt slit själv. Va härligare i Gambia där jag hade assistent och massa frivilliga medhjälparen lol. Jag har juh som sagt redan påbörjat model delen inom agenturen, men ska utöka nu till att arrangera fester/events och nån slags turist guide grej. Så om nån ska till Gambia let me know, kan styra upp med billigt boende, mat, städerska (alla har en, det e super billigt), aktiviter och annat semester måsten. Alla som anlitar agenturen får dessutom en ”goodie bag” al’a Cream de la cream, platser på second eventuellt front row, samt fri entré till agenturens fashion shows och events! Maila info.cream@yahoo.com eller thecreamdelacreamagency@hotmail.com å skriv vad du/ni är i behov av och så fixar jag resten ;)

Dagen +
Adam (to hot to handle) Tensta, Sunday supreme’s nya programledare och artist på Tensta Marknad idag  En vän va helt såld på honom precis när han fick sitt genombrått och jag va ba helt trött (eftersom att jag vetat om honom långt innan i och med att jag själv bor i Tensta). Men fyfan va het han är egentligen, thats his cool and he cant take it off (?). Halv gambier också, viktigt att få med haha!
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article3257009.ab

Dagens –
Folktandvården, och deras skyhöga priser. Va hos tandläkaren i veckan och fick först betala ca 900+ för att få en provisorisk lösning på ett hål eftersom att jag klagat på tandvärk. Men sen visade det sig att dom inte alls ”lagat” den tand som gjorde ont utan samma natt låg jag sömnlös och fick återgå till tandläkaren dagen efter första besöket. Då drog dom ut en tand och det gjorde svin ont! Inte minst för plånboken som nu måste hosta fram 1500+, för kostanden av brottagningen. Min nära vän och vapendragare gick sedan in på city dentals sida och såg att dom erbjöd samma tjänst för enbart 500 eller nåt sånt. Boy do I feel ripped off!
En tröst va väl att personalen var väldigt trevlig och gjorde sitt bästa för att lugna mig och min tandläkar skräck.

Word of the day; Goodie bag. Som är en present påse som ofta fås vid events/fashion shows med mera. Innehåller reklam produkter, gratis varor och dylikt.

Nu ska jag gå å tvätta och sen ska jag på stan, bio/middags söndag med tjejerna ;)

Ps. Jag kommer ha en tävling ganska så snart, där man kan vinna lite smink och rabatter till frissan. Mer info kommer snart Ds.

No comments: