2008-09-04

Snusk gubbar i sunkiga kiosker

Jaa då va det dags för å rycka sig i kragen och skriva nåt oxå. Vill juh inte att ni ska tröttna emellanåt uppdateringarna :)

Yessir! Så va man igång med skolan då, känns lite som att komma tillbaks till gymnasiet lol. Skoj är det, har en super klass, vi är juh förvisso bara i "honeymoon" fasen så allt kan hända. Finns en hel del finuriga typer där, allt ifrån pajasen som ingen kan få nog av till han som verkar så super smart fast i själva verket inte ens är smartare än moá. (Är visserligen väldigt smart, if u ask me lol)
Hur som, så finns det en hel del eye candy. Why now, the doctor just told me to stay away from sweets :(

Va inne lite på en av mina favvo sidor, glamour.se, och fann en hel del rolig test. Självklart så fastnade jag där och gjorde varje test flera ggr om.

Let me know how it goes!
http://www.glamour.se/community/quizz/

Försökt hitta en bild på min (blivande) nya höstjacka från cubus, det är för övrigt den jackan som är med på billboards här i sthlm, i reklam syfte för sthlm fashion.
Köpt nya skor
, hooker heels som jag inte kan gå i... än. Å så ett par låga klack skor, super härlig färg kombination.

Dom här skorna ska jag få i present snart, åh nej det e inte födelsedags present tack! Är inte riktigt säker på villken färg än.

Skorna finns iaf i valfri Bianco butik eller bianco.se.

Jag har tänkt mycket på det här med vad ens kläder spelar för roll i folks sätt att bemöta en så jag gjorde ett litet test (omedvetet).
I mitt närområde finns en liten kiosk, med den vanliga kiosk snusk gubben som gärna raggar å flörtar hej vilt när nåt kjoltyg kmr in i butiken hans. En dag efter ett slitsamt arbetspass gick jag iaf in för å köpa cigaretter (aa jag röker so what?), this was one of my better days. Såg helt ok ut, solen sken å jag hade den trendiga looken med cigarettbyxor å linne å spex(självklart). Håret va kammat, lol villket inte händer ofta å allt va som taget ur en mode annons. In kliver jag iaf, å hälas välkomen av atoumat rösten och strax därefter även av gubben. Han ler å små pratar, och är så där super trevlig att man nästan tror att man kunde lura till sig ciggen for free.
Jag svarar artigt och betalar (till min besvikelse) mina varor och är på väg ut, då gubben säger nåt ovanligt trevligt igen. Whatever tänker jag, u aint gonna make this homerun.

Några ytterst få dagar efter, på väg hem från jobbet går jag in i samma kiosk med samma gubbe bakom disken. Ända skillnaden är att jag idag inte är trendig å hot, utan kommer i bekväma kläder och håret uppsatt i en slarvig knut. (But I look darn good anyway haha) Iaf... Skit människan är super otrevlig å ingen hej får jag (förutom från den inprogrammerade). Han kunde inte ha mer brådis att få ut mig från hans skarriga lilla skit butik, som by the way aint all clean!

Först så tänkte jag inte på det, men när jag kommit ut å påbörjat min förpestning av vår miljö (yani tänt min cigg) kom hissen hela vägen upp. What the fuck happen in there? Vart tog den trevliga snusk gubben som nästan gett mig gratis varor för bara nån dag sen? Jag blev så arg att jag ville gå tillbaks å fråga (eller rättare sagt skrika) på shurda.
Dagen efter gick jag dit helt dressed up, just to twist his screwed mind. Jag va så dryg att Yes(diskmedlet) verkade ut spätt.
Revenge is good!

Det har väl inte undgått nån att Ramadan har börjat?
Själv så fastar jag inte pga sjukdom, villket sucks cos I needed a Ramadan so badly! Jag hoppas att jag blir "frisk" snart så jag oxå kan få ta del av denna välsignade månad.
By they way, Ramadan kerim to ya´ll. Tråkigt att inte syrran är här, nu under våra högtider men men. Khayr inshallah
Oh so beautiful!

Jumping to something else, big up till den läsaren som adda mig på msn å va så go å glad. Thanks for reading, trodde ärligt inte att nån annan än min syster å mina vänner läste hihi.

Ska bli bättre på å uppdater iaf, vet inte vad som hänt med min skrivar lust. Kanske försvann den med jultometen?

Sov gott

No comments: