2008-07-29

Surt sa räven

Jag har varit lite off beat dessa senaste dagarna, vet inte riktigt vad det beror på. Kanske är det tristress, ”hem längtan” eller så är jag bara trött på livet. Allahu allem (Gud vet bäst)
En sak jag vet iaf är att jag börjar tro att jag e fett me manodepressiv, ska forska lite i saken iaf å se.

Under mina deppiga dagar läste jag iaf lite. Här är resultatet...
Hm, luras vi på (se bilden nedan)av våra banker?

Svaret är iaf ja om vi väljer att tro en artikel från msn.se, surt sa räven!
Inflationen ligger tydligen på 4,3% idag och det sägs vara högre än de flesta bankernas ränta (villket by the way är haram inom islam), medan vi hårt arbetande människor betalar ca 30% i skatt. Detta skulle alltså innebära att räntan måste ligga runt 6,1% för att vi ska få behålla våra hårt förtjänade slantar (och ändå inte gå i plus).

- Ja, du gör ju en förlustaffär för du får ju inte köpkraft på de pengar som du sparar men det här gäller ju fler delar av samhället, säger Robert Bergqvist, chefsekonom på SEB, till Rapport.

Surt sa räven, igen!
http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=9033770

Hm I feel extra ripped off... Singel föräldrar borde kanske think twice innan dom bokar charter resan, det är nämligen sagt att vi betalar mer än de med en ”significant other”.

Som plåster på såren får vi en sk ”barn rabatt”.

Fast å andra sidan, why am I complaining? Det är juh inte direkt som om jag åker på charter resor iaf, men rätt ska va rätt...

http://nyheter.se.msn.com/resor/article.aspx?cp-documentid=9026315

Jag är på jakt efter Vogue Italy:s ”all black” nummer, släpptes ganska nyligen å I have to have :) So holla if you got!

Som tur va kan man juh roa sig lite med å läsa serien Nemi, medan man väntar på annat läs material.


Nu ska jag iaf gå å sova, har en massa å självgranskning å göra imorrn, för å inte tala om att jag ska jobba villket inte alls e så populärt med mitt dåliga humör.

Sov inte gott!

No comments: